סילבן שלום: בקרוב נבטל את הטבת חשמל חינם

אבי יעקב No Comments on סילבן שלום: בקרוב נבטל את הטבת חשמל חינם
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר האנרגיה והמים סילבן שלום אמר בסקירה מקיפה על משרדו כי הציבור משתמש בצורה מלאה במשאבים עליהם אחראי משרדו, אולם לא מרגיש מחובר אליו. "כשקמים בבוקר ומדליקים את האור משתמשים בחשמל, לאחר מכן כשמורידים את המים משתמשים בתשתית הביוב, כששוטפים את הפנים בבוקר משתמשים במים, כשמכינים את הקפה משתמשים בגז וכשמניעים את האוטו בדרך לעבודה משתמשים בדלק – ועל כל אתה המשרד אחראי", אמר השר שלום. הוא הוסיף כי "המשרד הוא חוד החנית בהפחתת יוקר המחייה".

בסקירתו התייחס השר שלום להחלטה לייצא 40% מהגז הטבעי ואמר כי ההכנסות השנה מהגז מסתכמות ביותר מחצי מיליארד שקל וב-2015 צפויות להגיע למיליארד שקל. הוא הוסיף כי כתוצאה מהשימוש בגז יחסוך המשק 3 מיליארד שקל בחודש בשנת 2015. לדבריו, הגז יאפשר גם להוזיל את מחיר החשמל, ויחד עם הוזלת מחיר המים ניתן יהיה להוביל להוזלת מחירי המוצרים במשק. באשר למשק המים אמר שלום "הצלחנו לגבש הוזלה של 5% בתעריף, כשהכוונה היא לצמצם תאגידים בזבזניים וראוותניים ולייעל אותם. אם אפשר היה לבטל אותם אולי זה היה מהלך נכון".

באשר לשימוש באנרגיות מתחדשות אמר השר שלום כי יש החלטת ממשלה כי עד שנת 2020 10% מהחשמל ייוצר באמצעות אנרגיות מתחדשות, אך את החלוקה הפנימית בין סוגי האנרגיות קובעת רשות החשמל. מנכ"ל איגוד חברות האנרגיה המתחדשת, איתן פרנס, הזהיר כי תגליות הגז יעצרו את התפתחות הטכנולוגיה והשימוש באנרגיות המתחדשות. השר שלום השיב כי אין חשש לחיסול השימוש באנרגיות מתחדשות. הוא הזכיר כי השימוש מעמיס עלויות על תעריף החשמל ומייקר את התעריף שכולם משלמים.



0 תגובות